Blog Image

Case Cirko: Giglen käyttöönotto digitaaliseen elämysten myyntiin

Cirko – Uuden sirkuksen keskus ry on edistänyt ja kehittänyt suomalaista nykysirkusta jo vuodesta 2002. Giglen yhteistyön myötä Cirko tarjoaa ainutlaatuisia nykysirkuselämyksiä, jotka on helppo ostaa omaan tilaisuuteen Cirkon Elämyspalvelusta. Mutta miten digitaaliseen ja automatisoituun elämysten myyntiin päädyttiin?

Ennen Giglen käyttöönottoa Cirko tuotti tapahtumia räätälöidysti tulleiden kyselyiden perusteella. Tämä hyvin pitkälle manuaalinen toimintamalli huomattiin aikasyöpöksi ja prosessissa todettiin olevan työvaiheita, jotka voitaisiin automatisoida.

Cirko halusi myös madaltaa kynnystä ostaa esittävää taidetta sekä luoda myyntikanavan, joka palvelee nykypäivän ostajien tarpeita. Tähän Gigle tuli apuun!

Cirko valitsi 14 yritystilaisuuksiin soveltuvaa elämystä, jotka edustivat kattavasti erilaisia sirkustaitoja. Jokainen elämys paketoitiin helposti ostettavaksi kokonaisuudeksi, joista ostaja saa heti selville, millaisesta esityksestä on kyse ja mitä se maksaa. Tärkeä osa paketointia oli kertoa tarkasti ja kuvailevasti esityksen sisällöstä, sen teknisistä tarpeista sekä itse tekijästä. Mukaan lisättiin kuva- ja videomateriaalia esityksestä, jotta ostaja saa myös visuaalisen mielikuvan.

Sisältöjen luomisen jälkeen paketit lisättiin Cirkon verkkosivuille integroituun Gigle-kauppaan, joka sai nimekseen Cirkon Elämyspalvelu. Elämyspalvelussa (kuten kaikissa muissakin Gigle-kaupoissa) asiakas saa heti tietoonsa esiintyjän saatavuustiedot kalenteri-integraation avulla ja voi heti varmistaa, olisiko tietty esiintyjä vapaana tiettynä päivänä ja kellonaikana. Cirkon Elämyspalvelu julkaistiin kesäkuussa 2021.

Giglen palvelun avulla Cirko onnistui tekemään myymisen prosessista huomattavasti kevyemmän ja asiakaslähtöisen. Ostaminen onnistuu nyt muutamalla klikkauksella eikä vaadi yhtä paljon manuaalista työtä, mahtavaa!

Cirkon viestintä- ja markkinointipäällikkö Katja Mentula kommentoi yhteistyötä näin:

“Cirkon kaltaisella suhteellisen pienellä organisaatiolla ei ole resursseja perinteiseen myyntityöhön, joten korkea tuotteistusaste ja pitkälle viety automatisaatio olivat tärkeitä kriteerejä elämysten oikeanlaista myyntikanavaa suunnitellessa. Gigle täytti nämä kriteerit täydellisesti ja on lisäksi alituisessa kehitysvalmiudessa, kun uusia tarpeita tulee ilmi. Giglen kerryttämä kokemus taide-elämysten paketoinnista auttoi meitä muodostamaan selkeitä kokonaisuuksia, joista sirkukseen vihkiytymätönkin käsittää helposti tarjottujen tuotteiden sisällön.”

Tutustu itse Elämyspalveluun ja näe kuinka yksinkertaiseksi ostaminen on tehty Giglen avulla: cirko.fi/elamyspalvelu/

Ota yhteyttä

Autamme sekä yksityisiä että julkisia organisaatioita siirtymään palveluiden välittämisen manuaalisista prosesseista digitaaliseen.

Ota yhteyttä
Arrow Image