Kasvuloikka-pilotti – Miten luovan alan yrittäjien myynti saatiin kasvu-uralle
Kasvuloikka-pilotti todisti, että luovan alan yrittäjä voi saada myyntinsä kasvu-uralle jo kuudessa viikossa. Lue, miten pilotti toteutettiin ja mitä siitä opittiin.
Kasvuloikka-pilotti todisti, että luovan alan yrittäjä voi saada myyntinsä kasvu-uralle jo kuudessa viikossa. Lue, miten pilotti toteutettiin ja mitä siitä opittiin.
Lisää myyntiä! -tapahtuma kokosi yhteen luovien alojen tekijöitä, jotka haluavat kasvattaa myyntiään ja tehdä liiketoiminnastaan aiempaa asiakaslähtöisempää. Tapahtumassa vallitsi inspiroiva ja eteenpäin vievä energia, kun lähes 90 luovan alan yrittäjää kokoontui keskustelemaan myynnistä, kasvusta ja liiketoiminnan kehittämisestä. Paikka täyttyi vilkkaasta keskustelusta, konkreettisista vinkeistä ja innostavasta verkostoitumisesta.
Rutiinit tuovat sujuvuutta ja turvaa, mutta voivatko ne samalla estää luovien alojen kehityksen? Kun taiteilijat ja luovat yrittäjät pohtivat työnsä arvoa ja taloudellista tulevaisuutta, onko aika kyseenalaistaa, miksi ’näin on aina tehty’ – ja mitä tapahtuu, jos uskallamme toimia toisin?
Luovien alojen kasvuun tarvitaan uutta asennetta
Kulttuurialalla on vahvaa kiinnostusta kehittää työn tuottavuutta ja ansaintamahdollisuuksia, kertoo uusi selvitys.
Kasvuloikka-pilotti todisti, että luovan alan yrittäjä voi saada myyntinsä kasvu-uralle jo kuudessa viikossa. Lue, miten pilotti toteutettiin ja mitä siitä opittiin.
Lisää myyntiä! -tapahtuma kokosi yhteen luovien alojen tekijöitä, jotka haluavat kasvattaa myyntiään ja tehdä liiketoiminnastaan aiempaa asiakaslähtöisempää. Tapahtumassa vallitsi inspiroiva ja eteenpäin vievä energia, kun lähes 90 luovan alan yrittäjää kokoontui keskustelemaan myynnistä, kasvusta ja liiketoiminnan kehittämisestä. Paikka täyttyi vilkkaasta keskustelusta, konkreettisista vinkeistä ja innostavasta verkostoitumisesta.
Luovan alan yrittäjät eivät aina tunnista itseään yrittäjiksi – saati sitten myyjiksi. Siksi heidän tarvitsemansa koulutuspolku on suunniteltava niin, että se resonoi ja antaa uskoa omaan tekemiseen.
Automatisoi aikaa vievät työvaiheet
Stella Polaris käyttää yhtenä myyntikanavanaan Giglen ratkaisuun pohjautuvaa elämyskauppaa.
Cirko halusi myös madaltaa kynnystä ostaa esittävää taidetta sekä luoda myyntikanavan, joka palvelee nykypäivän ostajien tarpeita. Tähän Gigle tuli apuun!
All Female Panel halusi tehdä ostamisesta helpompaa asiakkaalle ja myymisestä helpompaa heille – verkkosivuille integroidun Gigle-kaupan myötä tässä onnistuttiin.
OSIRIS halusi tehostaa esitysmyyntiä sekä laajentaa asiakaskuntaansa vakitilaajista myös yrityspuolelle sekä hoivayhteisöihin.
Rutiinit tuovat sujuvuutta ja turvaa, mutta voivatko ne samalla estää luovien alojen kehityksen? Kun taiteilijat ja luovat yrittäjät pohtivat työnsä arvoa ja taloudellista tulevaisuutta, onko aika kyseenalaistaa, miksi ’näin on aina tehty’ – ja mitä tapahtuu, jos uskallamme toimia toisin?
Luovien alojen kasvuun tarvitaan uutta asennetta
Kulttuurialalla on vahvaa kiinnostusta kehittää työn tuottavuutta ja ansaintamahdollisuuksia, kertoo uusi selvitys.
Opetus- ja kulttuuriministeriön ylijohtaja Riitta Kaivosoja näkee kulttuuri- ja luovan alan tulevaisuudessa useita kasvun mahdollisuuksia. Hän puhui aiheesta Hanasaaren kulttuuripoliittisessa seminaarissa ja nosti esille kolme merkittävää asiaa Giglen tuoreesta selvityksestä.
On tärkeää ymmärtää, miten kulttuuripalveluiden kehittäminen tukee laajemmin alueellista elinvoimaa ja luovien alojen kasvua
Mitä olisi hyvä ottaa huomioon digitaalisen palvelualustan valinnassa?
Gigle on käynnistänyt OKM tukemana OMA-hankkeen, jonka tavoitteena on kohentaa luovien alojen digitalisaation tasoa Suomessa
Kunnat ovat siirtymässä digitaaliseen kulttuuripalvelujen välittämiseen. Mitä pitää tietää sopivan alustan valinnasta? Entä kunnan roolista alueen kulttuurikentän elinvoiman tukijana?
Olemme mukana kouluttamassa Suomen Yrittäjien pilottiohjelmassa, joka tarjoaa tukea ja työkaluja yritysten digitalisaation, kasvun ja myyntikunnon edistämiseen!
Teatterikeskuksella oli yhteistyön alkaessa tarve helpottaa ja kehittää kulttuurihyvinvointiin keskittyneiden palveluiden tilausprosessia sotesektorin ja omien jäsenorganisaatioiden välillä.
Mitä, jos olisi sivusto, jossa sisällöntuottajat ja opetustoimi kohtaavat ja jonka kautta voi jatkossa löytää omalle ryhmälleen sopivia sisältöjä nopeasti ja helposti?
Giglen palvelu integroitiin Espoon kaupungin sivustolle, josta erikseen nimetyt hoivakodit ja palvelukeskukset pääsivät tilaamaan sisältöjä. Mallilla helpotetaan kaikkien eri osapuolten työtä.
Olemme mukana kouluttamassa Suomen Yrittäjien pilottiohjelmassa, joka tarjoaa tukea ja työkaluja yritysten digitalisaation, kasvun ja myyntikunnon edistämiseen!
Teatterikeskuksella oli yhteistyön alkaessa tarve helpottaa ja kehittää kulttuurihyvinvointiin keskittyneiden palveluiden tilausprosessia sotesektorin ja omien jäsenorganisaatioiden välillä.
Mitä, jos olisi sivusto, jossa sisällöntuottajat ja opetustoimi kohtaavat ja jonka kautta voi jatkossa löytää omalle ryhmälleen sopivia sisältöjä nopeasti ja helposti?
Giglen palvelu integroitiin Espoon kaupungin sivustolle, josta erikseen nimetyt hoivakodit ja palvelukeskukset pääsivät tilaamaan sisältöjä. Mallilla helpotetaan kaikkien eri osapuolten työtä.