Blog Image

Kolme yleisintä haastetta ohjelmapalveluiden myynnissä

Ohjelmapalveluita tarjoavat tahot törmäävät usein digimyyntiin liittyviin haasteisiin. Haasteet voivat olla erilaisia eri toimijoille. Tähän olemme kuitenkin koonneet niistä kolme yleisintä, jotka ovat tulleet meillä vastaan alalla toimiessamme.

Hinta

Hinta ei voi olla läpinäkyvä asiakkaalle, sillä siihen vaikuttaa moni asia. Tällaisia asioita ovat mm. aika, paikka, tarvittavan henkilöstön määrä, ohjelman kesto sekä yleisömäärä. On siis mahdotonta asettaa yksi ja sama hinta kaikille asiakkaille. Tällöin päädytään valitettavan usein jättämään hinnat näyttämättä, jolloin menetetään myös asiakkaita, jotka haluaisivat tietää alkuun edes hintahaarukan.

Ajankäyttö

Myynti vie usein paljon aikaa, sillä se vaatii runsaasti edestakaista kommunikaatiota asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

Kumpikin osapuoli joutuu esittämään erinäisiä lisäkysymyksiä. Usein alkaen asiakkaan kyselystä sisältöön sekä saatavuuteen liittyen – tämän jälkeen alkaa sähköpostirumba.

Palveluntarjoaja vastaa asiakkaan kysymykseen samalla tarkentaen asiakkaan tarpeita ja näin taas asiakas vastaa. Tämä pitkittää prosessia usein täysin turhaan ja johtaa menetettyihin työtunteihin kaikilla osapuolilla.

Sopivan sisällön löytäminen

Potentiaalisille asiakkaille ongelmia tuottaa jo pelkkä sisällön löytäminen. Hyvin usein ohjelmapalveluita etsitään pelkästään Googlen avulla. Harvat palveluntarjoajat kuitenkaan hyödyntävät hakukoneoptimointia eivätkä heidän sisällöt tällöin löydy asiakkaille.

Hakukoneoptimoinnista ei ehkä ole tarpeeksi tietoa tai osaamista ja vaikka olisikin, sitä on vaikea tehdä ellei sisältöjä ole kunnolla tuotteistettu ja paketoitu.

Giglen avulla kaikkiin mainittuihin haasteisiin löytyy ratkaisu

1. Avoimen hinnoittelun työkalu

Gigle mahdollistaa avoimen hinnoittelun. Gigle-kaupassa hinnan voi säätää muuttumaan eri yleisömäärän ja keston mukaan. Matkakululaskuri lisää hintaan automaattisesti matkakulut.

Näin sisällölle ei tarvitse asettaa yhtä pysyvää hintaa, vaan hinta muokkautuu asiakkaan tarpeiden mukaan.

2. Ei enää sähköpostirumbaa

Asiakas pystyy ostamaan palvelun suoraan teidän omille verkkosivuille integroidusta Gigle-kaupasta.

Giglen kalenteri-integraation avulla asiakas saa heti tiedon onko palveluntarjoaja todennäköisesti vapaana vai varattuna tiettynä ajankohtana. Kun asiakkaalle on annettu tarkka kuvaus sisällöstä ja hän tietää onko sisältö saatavilla tiettynä ajankohtana sekä sille on annettu hinta ei hänen tarvitse lähettää yhtäkään lisäkyselyä.

Gigle antaa tietysti mahdollisuuden myös palveluntarjoajan kontaktointiin. Näin mikäli on jotain mitä asiakas haluaa tarkistaa hänelle on tarjottu siihen mahdollisuus.

3. Tuotteistamisen ja paketoinnin työkalu

Giglen avulla eri sisällöt on helppo koota omiksi paketeiksi, joissa kerrotaan tarkasti palvelun sisältö. Näin hakukoneoptimoinnin hyödyntäminen on vaivattomampaa. Tuotepaketeissa pystyy hyvin hyödyntämään haluttuja avainsanoja, joilla asiakkaat sisältöjä hakevat.

Sisällöt toisin sanoen löydetään todennäköisemmin.

Gigle on suunniteltu nimenomaan ohjelmapalveluiden myyntiin ja sen suunnittelussa onkin otettu huomioon alan tarpeet. Mikäli haluat Giglen käyttöön omille verkkosivuillesi tutustu ensin Giglen demokauppaan ja varaa sitten esittely.

Ota yhteyttä

Autamme sekä yksityisiä että julkisia organisaatioita siirtymään palveluiden välittämisen manuaalisista prosesseista digitaaliseen.

Ota yhteyttä
Arrow Image